dinsdag 3 juli 2012

Voorpret

Als je me 10 jaar geleden had verteld dat ik tegenwoordig mijn vakanties ruim van te voren zou vastleggen dan hard ik heel hard gelachen. Jarenlang gingen Michiel en ik op de bonnefooi of hooguit lastminute op vakantie. Maar toen we de tent verruilden voor huisjes kwamen we er al snel achter dat alle leuke huisjes al snel bezet zijn. Een paar jaar geleden hebben we voor het eerst al in de herfst geboekt voor de zomervakantie. Nooit gedacht dat dat zo goed zou bevallen. Lang leve de voorpret! Meer dan een half jaar lang je kunnen verheugen op waar je naar toe gaat. Helemaal leuk!

Onze Florida-reis hebben we dan ook al in oktober 2011 vastgelegd, zowel de reis als de hotels. Erg leuk om je al in oktober te verdiepen in Florida!

Wat ik in oktober alleen nog niet weet is dat ik rond de kerst uitval met een burn-out. Lange tijd denk ik dat ik rond de zomervakantie wel weer op de been ben, de zomer is immers nog zover weg. Maar een maand geleden realiseer ik me ineens dat ik nog steeds niet hersteld ben en dat de vakantie ineens heel dicht bij komt. Paniek. Stel dat ik niet een hele dag Disney kan volhouden? Stel dat ik heel veel moe ben terwijl er zoveel te zien en te doen is? Het voelt allemaal heel dubbel, niet kunnen werken en wel op vakantie gaan. Ook al geeft de arts aan dat je dingen moet doen die je energie geven voelt dat toch niet fijn.

Gelukkig is de paniek van korte duur. Als ik iets geleerd heb afgelopen half jaar dan is het de dag nemen zoals hij komt en genieten van het moment. Hoewel ik nog niet hersteld ben gaat het gelukkig al stukken beter. En ik weet nu nog niet hoe ik me volgende week voel dus het heeft ook geen enkele zin om me daar druk over te maken. Wie weet gaat het juist wel heel goed!

Nadat de rust is teruggekeerd kan ik weer verder met de voorpret. Florida forum helemaal uitpluizen, vakantieblogs lezen over Florida, heerlijk!

Wat ik ondertussen ook doe is een Floridaboek maken voor de kinderen. Max vindt het erg fijn te weten waar hij aan toe is op vakantie (waar gaan we heen? waar slapen we? hoe lang blijven we daar?) en Sofie vindt het leuk om een dagboek bij te houden. Ik combineer dit door voor allebei een map te maken met daarin een reisprogramma, ruimte voor aantekeningen en allerlei informatie over onze hotels en bezienswaardigheden. Ik heb er veel plezier in om alle informatie bij elkaar te zoeken, voorpret alom!

Hieronder het resultaat, ik ben er best trots op. Maar nog belangrijker, Sofie en Max zijn er heel blij mee. Nog meer voorpret!

En hoewel ik liever geen burn-out had gehad heb ik nu dankzij de burn-out de tijd gehad om deze uitgebreide mappen voor de kinderen te maken..... #omdenken (www.omdenken.nl)









8 opmerkingen:

  1. Met nog maar een dikke week te gaan zit de vakantiestemming er al lekker in, is het niet? Sit back, relax and enjoy! En komt er een beertje op je pad dan kan je hem vast wel omdenken, toch? Veel plezier met z'n viertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Ja, de vakantiestemming zit er goed in, heb er ook alle vertrouwen in dat het een fijne vakantie wordt!

      Verwijderen
  2. k kan me goed voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt, maar je moet het helaas nemen zoals het is, en er dan maar flink van gaan genieten!
    Ik weet niet of jullie een meerdagen pad hebben voor een pretpark, want dan kun je het gewoon rustig aan doen en een andere keer weer terug gaan.
    Luister goed naar je lijf ;)en vooral heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Gelukkig hebben we inderdaad een rustig programma, vier hotels in drie weken. We zijn vier volle dagen in Orlando en hebben besloten 2 parken te doen met 2 rustdagen en dan zien we wel hoe het gaat. Die beslissing geeft veel rust.

      Verwijderen
  3. Wat zien die boeken voor de kinderen er leuk uit, daar heb je veel werk ingestoken. Voorpret is ook al erg leuk heh?
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie en ga vooral genieten, alles mag en niets moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, je blog gaat bij de favorieten! Heel erg leuk, die boeken voor de kinderen.
    Hopelijk hebben jullie een geweldige vakantie!!
    Groetjes, Trails

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! We hebben er zo'n zin in, nog maar 2 nachtjes slapen!

      Verwijderen