zaterdag 28 juli 2012

Dag 16 Key West - Miami

Tsja, en toen moesten we Key West toch echt verlaten... We hebben hier drie heerlijke dagen gehad en vinden Key West absoluut voor herhaling vatbaar. Misschien in een iets minder warm seizoen om nog wat meer van het eiland te zien.

Ook het hotel was heerlijk, lekkere bedden, heerlijke douche, geweldige uitstraling en ligging aan het strand en veel extra's (wifi, water en welkomstdrankje op het strand, handdoeken, ijsjes). Wat ons wel opviel was dat het personeel tot nu in alle hotels en restaurants enorm (klant)vriendelijk is en in dit hotel een stuk minder. Dat verwacht je eigenlijk niet bij een wat luxer hotel. Ook is men hier wat slordiger, ene keer wel water bij het ontbijt, andere keer niet, ene keer wel zeepjes bijvullen in de badkamer, andere keer niet. Ook werd onze kamer hier steeds heel laat gedaan, gisteren hebben we om 16.00 zelfs gebeld of ze nog kwamen omdat we geen droge handdoeken meer hadden. Maar goed, we hebben het hier heerlijk gehad! En nu op naar Miami, ook daar kijken we naar uit!

Rond half 8 ben ik als eerste wakker. Niet zo gek want ik lag er erg vroeg in. M'n hoofdpijn is nog niet 100% weg maar ik voel me een heel stuk beter. Omdat iedereen nog in diepe slaap is begin ik alvast met het verslag van gisteren. Dat staat een uurtje later online. Dan begint ook de rest wakker te worden. Tijd om op te staan en de koffers te pakken want dat is er gisteravond niet van gekomen. Binnen een uur zijn de koffers gepakt en alle kasten nagekeken. We hebben de rekening onder de deur door geschoven gekregen en hoeven alleen nog maar een telefoonnummer te bellen om uit te checken, handig, dat scheelt weer in de rij bij de balie.

We brengen onze koffers naar de auto en lopen nog even terug naar de lobby om in het kleine winkeltje iets ontbijt-achtigs te kopen. Twee yoghurtjes, een croissant, een muffin en een cinnamonroll gaan mee naar de auto. Om 5 voor 11 rijden we weg met een rit van 4 uur voor de boeg.

De eerste twee uur gaan voorspoedig, we rijden lekker door. Ondanks de dreigende wolken hebben we de hele weg zonneschijn en kunnen we nog even genieten van het uitzicht op de eilanden en het blauwe water.

Halverwege de rit begint het verkeer op te stropen, een uur lang hebben we langzaamrijdend verkeer, toch best vervelend als je graag naar je volgende hotel wilt. Sofie en Max vermaken zich ondertussen met de ipad en proberen zo gek mogelijke foto's van zichzelf te maken.

Rond 14.00 zijn we het even zat en stoppen we voor een WC-stop en een kleine snack.

Als we het vaste land van Florida naderen begint het verkeer eindelijk op te lossen en kunnen we weer doorrijden. Een half uur later rijden we Miami binnen. Wow, wat een skyline, het doet een beetje aan New York denken. Dit wordt weer een heel andere vakantiebeleving, ook leuk!

Hoewel het verkeer heel druk is, wijst de TomTom goed de weg en rijden we in een keer door naar ons hotel, Dorchester, waar we om 16.00 uur aankomen. Na Casa Marina waren we bang dat dit hotel wat zou tegenvallen maar het valt reuze mee. Iets minder luxe maar goed verzorgd, een prima zwembad en heel aardig personeel. Dat komt wel goed hier. Enige nadeel aan deze plek zijn de parkeertarieven, (30 dollar per dag, ook bij het hotel) maar dat wisten we van te voren. Vanavond is er zelfs geen plek bij het hotel en moeten we een plek in een garage gaan zoeken voor 1 nacht. Maar zonder auto komen we hier nergens dus het is niet anders.

We installeren ons op de kamer (yes de wifi doet het!) en rusten even uit van de reis. Tegen zessen vinden we het tijd om de buurt te gaan verkennen en op zoek te gaan naar een restaurant. We lopen de straat een stukje uit en staan na een minuut of vijf al op Ocean drive. Het is er gezellig druk en we krijgen een eerste indruk van de art deco gebouwen daar. Er zijn veel restaurants en op goed geluk lopen we er een binnen. Het is een steakrestaurant en dus bestellen we ..... steak. Sofie een hamburger en Max kipvingers. Het is heerlijk! Na afloop nog een Starbucks on-the-go en dan lopen we het strand op om terug te lopen. Het is een enorm strand, kilometers lang en heel breed. Het ziet er heel aantrekkelijk uit. Het is er ook nog redelijk druk. Max en ik willen voelen hoe het water is en lopen er even in. Het voelt aangenaam warm maar net iets frisser dan aan de Golfkust, helemaal goed dus. Wat wel gek is is dat de zon aan het ondergaan is maar dat daarvan niets te zien is. Omdat we aan de oostkust zitten komt de zon hier op boven de zee en gaat hij onder boven land. Dat hebben we nog niet eerder gezien. Het ziet er zo 's avonds wat ongezellig uit maar waarschijnlijk ziet het er 's ochtends juist heel gezellig uit.

We lopen terug naar het hotel. Het is rond deze tijd nog heel druk en gezellig op straat, veel winkels zijn nog open. Nogal anders dan Naples en Key West, we zitten nu echt in een flinke stad. Wel leuk weer even.

Op de hotelkamer internetten we nog even en kijken een stukje Olympische spelen. Rond 22.00 uur gaat de lamp uit. Morgenochtend maar eens bekijken wat we gaan doen, genoeg te doen hier!

1. Wat vervelend een hoofdpijndag in de vakantie, hopend dat het hierbij blijft. De Photo Booth foto's van Sofie en Max zijn erg leuk, vooral die met de wipneus:-) De skyline van Miami lijkt inderdaad op New York. Wij hebben met de street vieuw naar jullie hotel en omgeving gekeken en zagen dat het strand op loopafstand is. Het strandweer is hier even voorbij, harde wind, buien en wat lagere temperatuur, maar woensdag wordt het weer warmer. Veel plezier in Miami!! P.S. Art Deco leent zich uitstekend voor mooie details, voor het geval je nog plek overhebt op je geheugenkaart:-)

2. hoy kitty gelukkig is het beter met jou !een grote stad is even wat anders maar ook wel weer leuk om te zijn, wat veel skyline he'''ze bouwen daar in de hoogte; het gaat op schieten voor jullie nog een week; die gaat snel voorbij hoor !maar jullie kunnen nog veel beleven in die week blijven jullie nu je Miami of ga jullie nog verder ?.
    doe iedereen de groeten v gerda