donderdag 19 juli 2012

Dag 6 Orlando-St. Petersburg-Naples

Het is tijd om Orlando te verlaten. Het was leuk maar voor ons ook even genoeg. Het hotel kunnen we aanbevelen, naast de hoogbouw mooie laagbouw met ertussen een parkachtige tuin met mooie zwembaden. Luxe en vooral rustige kamers met heerlijke bedden, en een hele goede ligging t.o.v de parken.

Op naar Naples nu! We starten rustig op want we lagen er laat in. Ik ben als eerste om 7 uur wakker, probeer nog wat te slapen tot 8 uur en begin dan aan het verslag van Disney. Michiel staat ondertussen vast op. Sofie en Max worden langzaam aan wakker en we beginnen met het inpakken van de koffers. Rond 10 uur checken we uit en gaan we voor een laatste keer ontbijten bij Max's Deli. We houden het sober deze keer, muesli en een bagel met ei.

Om 11 uur zitten we in de auto. We gaan niet rechtstreeks naar Naples maar via St. Petersburg. Daar gaan we een wens van Michiel vervullen, in St. Petersburg staat het enige Dali museum dat hij nog niet gezien heeft.

Om half 1 komen we aan bij het museum. Het ziet er interessant uit. We starten met een Spaanse lunch in het restaurant van het museum. Daarna gaan we naar boven. Max vraagt waar Dali vandaan komt en waarom het museum dan in Amerika staat. Dat vroeg ik me ook al af. Dali blijkt een Amerikaanse bewonderaar te hebben gehad die heel veel werken van hem heeft gekocht. Deze hangen nu in dit museum. Er hangen veel vroege werken, maar ook drie enorme schilderijen. Met name deze drie vindt Michiel het meest bijzonder. De kinderen zijn redelijk snel uitgekeken en gelukkig voor hen bestaat het museum slechts uit een verdieping.

Om half drie stappen we weer in de auto, nu echt op weg naar Naples. Nog 2,5 uur te gaan. Alsmaar rechtdoor, zo ongeveer. Het landschap is vlak en heel groen. We rijden hele stukken zonder ook maar een dorp of stad te zien. Hier en daar passeren we een grote brug en zien we water. Op een lange brug zien we ineens een pelikaan overvliegen! En nog een, en nog een! Na een paar buitjes klaart de lucht op en loopt de buitentemperatuur op tot 95 graden. Fahrenheit wel te verstaan. Dat is ongeveer 35 graden Celsius.

Tegen half 6 rijden we Naples binnen en vinden we snel ons hotel. Het is een totaal ander hotel dan in Orlando, Sofie en Max moeten er even aan wennen. Het is een klein hotel in koloniale stijl met alleen laagbouw rondom een klein zwembad. Het ziet er heel gezellig uit. Vooral de gebloemde beddenspreien. Maar, niet onbelangrijk, er is wifi op de kamer. Niet heel stabiel, maar toch. En, een meevaller, bij dit hotel blijkt een simpel ontbijt inbegrepen te zijn. Wat ook erg fijn is, is dat we op loopafstand van zowel centrum als het strand zitten.

We ruimen onze spullen in en ik begin alvast met een stukje verslag van vandaag. Ook stoei ik nog even met de foto's van gisteren, ik probeer ze in de goede volgorde onder de tekst te krijgen maar krijg het niet voor elkaar. Oke, dan niet. Ik lees op het blog allemaal leuke reacties op gisteren en eergisteren, heel leuk!

Sofie en Max willen nog even zwemmen voor het eten en Michiel gaat met ze mee. Ik zoek ze even later op en test even het zwemwater, dat is gewoon warm! Mmm, afkoelen?

Na het zwemmen is het tijd voor avondeten, we gaan in de buurt op zoek naar een leuk restaurant. Dat treft, keus te over! Twee straten verder zit 5th street. Een heel gezellig straatje met winkeltjes en restaurants. We kiezen op goed geluk een van de vele Italiaanse restaurants uit. Het eten is er heerlijk, pasta, calamari, salade en voor Max gegrilde kip. Heerlijk! We komen bij van het eten en de airco. Na het eten lopen we nog even wat. Het is nog steeds erg warm maar iets beter te doen nu. Op zoek naar ijs stuiten we op een Frozen Yoghurt winkel. Helemaal het einde! Je mag zelf een bak (ja bak, bakjes bestaan hier geloof ik niet) vullen met keus uit heel veel smaken yoghurtijs (alle smaken behalve gewoon yoghurtijs) en daarna je ijs versieren met allerlei soorten toppings (chocolaatjes, nootjes, fruit, snoepjes) en betaalt dan voor het totaalgewicht. We proberen er Nederlandse porties van te maken en betalen uiteindelijk voor drie ijsjes 10 dollar, valt nog mee dus. Weer buiten is het maar goed dat we niet teveel ijs genomen hebben, het is een race tegen de klok om het ijs op te hebben voor het gesmolten is. Voor herhaling vatbaar!

We lopen terug want we zijn toch wel moe. Tegen kwart voor 10 liggen we er allemaal in. Nog even wat internetten en TV kijken en dan slapen. Morgen maar eens kijken waar we zin in hebben. Zo op het eerste oog is Naples erg leuk!

1. Mooi he de Sunshine Skyway bridge! Het klinkt allemaal goed in Naples, hotel en restaurants in de buurt. Have fun vandaag.

2. hoy kitty ik heb je verslag al gelezen ik was vroeg op het stormde en regende hier heel erg het is nu 9uur donderdagochend heel gek bij jullie is donderdag voor bij want jullie liggen
    in bed?leuke foto'' van michiel is dat de snor van dali je mocht zeker geen foto's maken in het museum he'' wel bizonder om het te zien ja gek dat het daar staat en niet in spanje ik ga vanmiddag naar het gemeentemuseum toe het is wel droog nu .wat een lange weg over die brug wel een mooi gezicht jullie zijn wel vroeg op he ''om te rijden is dat wel goed dan is het nog niet zo warm 35 graden dat wordt het hier niet hoor ik ben al bij als ik de zon ziet ? je doet het leuk; ik kijk uit naar de volgende dag om je verslag te lezen ik hoop dat je het volhoud groetjes aan michiel en sofie max en jou natuurlijk

3. Kitty we vinden jouw manier van schrijven heel prettig en beeldend. Voor ons is het net een tv serie, we kunnen haast niet wachten op het vervolg. Dat was heel spitsvondig van Max, om het vreemd te vinden dat er een museum van Dali in Florida is, met zijn opmerkzaamheid zit het dus wel 'snor'.
    Het weer wordt hier nu ook wat beter en ze verwachten volgende week zomers weer en dat vinden we een mooi vooruitzicht voor Jeroen Cristel en Eva. Kunnen ze ook van strand en zee genieten.