zondag 22 juli 2012

Dag 9 Sofie en Max kiezen vandaag

Omdat met name Max even klaar is met uitstappen doen mogen vandaag Sofie en Max kiezen wat we gaan doen. Drie keer raden: bij het hotel blijven en zwemmen! Prima, dan doen we dat.

Maar eerst weer haasten om ons ontbijt te halen. Om kwart over 9 staan we buiten, weer net op tijd. Deze keer roosteren we onze bagels, dat is toch een stuk lekkerder. We eten weer in het prieeltje want bij het zwembad is het vol.

Na het ontbijt zijn de kinderen in no time in hun badkleding en gaan ze vast naar het zwembad. Binnen vijf minuten staan ze kliedernat weer voor de deur, ze mogen niet zonder ouders in het zwembad. Michiel gaat met ze mee. Ik blijf nog even om wat op te ruimen en ga dan met iPad ook naar het zwembad. Ik heb namelijk toch een manier gevonden om de foto's te ordenen dus ga ik nog even de foto's van de afgelopen dagen opnieuw in de juiste volgorde op het blog zetten. Ik lees ondertussen ook de reacties op het verslag van gisteren, heel leuk weer! Als ik klaar ben lees ik de blogs van andere Floridagangers bij, leuk om te lezen waar anderen zijn en wat ze daar doen.

Ondertussen begint het toch weer flink warm te worden. Michiel en ik gaan toch ook maar even de zwemkleren aandoen om even af te koelen. Rond half 1 wordt het te warm en krijgen we honger. Omdat Sofie graag wil shoppen gaan we naar een mall in de buurt, dan kunnen we daar eten en shoppen. Het weer lijkt ook wat te betrekken dus een mooi moment om naar binnen te gaan.

Het wordt de Courtland mall die erg leuk blijkt te zijn. Overdekt dus lekker airco. Na een lunch bij Starbucks (lekker even snoepen deze keer en ik heb mijn eerste frappucino besteld) duiken we meteen de Abercrumbie in. Met veel succes, een trui voor Sofie, een trui en t-shirt voor Max, een trui, korte broek en t-shirt voor Michiel en twee truien, twee t-shirts en een broek voor mij. Verderop kopen we nog sportschoenen voor Sofie en slippers voor Michiel. Ondertussen is buiten een flink onweer losgebarsten. Prima planning dus om nu binnen te lopen.

We krijgen alweer trek en kopen vier pretzels bij Pretzel Twister. Een aanrader, heerlijk versgebakken!




Op de terugweg naar buiten komen we langs een hoeden/pettenwinkel waar ik toch maar even inloop. De zon staat hier overdag zo hoog en dus zo vol op je hoofd te schijnen dat ik merk dat ik er last van heb als ik in de volle zon loop. Sofie en Max lachen me aan alle kanten uit als ik de ene na de andere zonnehoed pas en Michiel doet nog enigszins z'n best om me te helpen. Sorry jongens, ik heb nou eenmaal geen hoedenhoofd. Het wordt uiteindelijk een strooien cowboyhoed die de goedkeuring van Sofie en Michiel krijgt. Ik heb er nog maar even geen foto's van gemaakt ;-)

Als we thuiskomen rusten we even uit en pakken we alle aankopen uit. We zijn nogal eensgezind geweest in onze kledingkeus, zie onderstaande foto, jut en jul in het kwadraat.



Ondertussen is het alweer tijd voor het avondeten. Max en Sofie mogen kiezen en ze kiezen voor Aqua. Een seafood/steak restaurant. Lekker eten, wel aan de prijs. Na het eten gaan we weer een bak ijs vullen en optoppen bij Frozen Yoghurt. Heerlijk genietend lopen we terug
naar het hotel. Door het onweer is het opnieuw afgekoeld naar een graad of 26, we vinden het bijna koud!

We zijn op tijd terug bij het hotel en doen allemaal ons eigen ding, verslag maken, lezen, internetten. Michiel en ik zoeken uit waar we het beste naar toe kunnen in de Everglades want dat staat morgen op het programma. Tegen tienen duiken we allemaal het bed in.

6 opmerkingen:

  1. Is dat weer zo'n Nederlandse school klas die de pretparken onveilig maken en in dezelfde kleuren gekleed zijn zodat ze elkaar herkennen??;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo allemaal wij zijn bij met 26graden ?kitty die pretzels zien er iederdaad lekker uit en wat is een frappucino??.
    leuk alle vier in het blauw is het daar veel goed koper zo; als het woord gezegt of valt het tegen !dat sofie er niet alleen mocht zwemmen ze is al zo groot!misschien tot een bepaalde leeftijd niet ?? hier moet de zondag nog beginnen ;
    bij jullie is die voorbij dat is zo raar idee!ik doe aan jullie alle de groeten en tot morgen weer gerda .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is precies andersom Gerda, bij ons begint de zondag nu en jullie zitten al halverwege.... Het is hier 6 uur vroeger dan in Nederland. Groetjes!

      Verwijderen
    2. O ja, een frapucino is een soort ijskoffie die je in heel veel smaken kan kiezen. Wel lekker maar erg zoet.

      Verwijderen
  3. hoy kitty ze hebben het verkeerd uit gelegd he;het is nu hier 11uur dan is het bij jullie 5uur ik vond het al zo vreemd ??ik dacht dat kan toch niet; het was mooi strandweer vandaag ik ga zo naar bed ? en jullie gaan zo eten'' het word morgen ook mooi weer'fijn voor je broer en gezin ''vooral voor die kleine meid als die naar het stand wil zij hebben steeds regen gehad !leuk dat je me terug gemail heb om het uit te leggen bedankt .doe michiel sofie en max de groeten ik ga naar bed gerda ...

    BeantwoordenVerwijderen