donderdag 26 juli 2012

Dag 13 Key West: een luie dag

Tegen half 10 beginnen we wakker te worden. Lekker uitgeslapen dus! We doen rustig aan want het is tenslotte vakantie. Rond half 11 lopen we naar beneden voor ontbijt, we hebben afgesproken dat in ieder geval een keer hier in het hotel te doen. Vandaag dus. In de ontbijtzaal, of liever gezegd balzaal krijgen we een menu uitgereikt. We kunnen kiezen tussen een buffet, 26 dollar p.p., of een gerecht van de kaart. O ja, dit was een chic hotel. Vier keer 26 dollar vinden we toch echt te gek en er staan gelukkig heerlijke gerechten op de kaart. Max kiest een cereal, Sofie pancakes, Michiel oatmeal, en ik een bord fruit. We moeten er even op wachten maar krijgen van het hotel alvast een bord met vier kleine zoete ontbijthapjes, wat vervelend nou. Ze smaken heerlijk, net als het ontbijt dat daarna komt. We genieten en nemen lekker de tijd.

Na het ontbijt regelen we onze uitstap voor morgen. Dan willen we de boot op om dolfijnen te bekijken en te snorkelen. Gelukkig is er nog plek morgen, we mogen ons dan om 8.00 uur aan de andere kant van het eiland melden. Fijn, daar zijn we goed in, vroeg opstaan... Maar we zijn blij dat het gelukt is en kijken erg uit naar morgen.

Omdat het inmiddels al bijna 12 uur is en het heet begint te worden gooien we de plannen om. We gaan eerst zwemmen en dan kijken we wel verder. Onze zwemkleding gaat aan en we gaan op weg naar de tuin van het hotel. Wat wordt het, zwembad of strand? Of allebei. Het strand ziet er te aantrekkelijk uit en wint. We regelen bedjes en handdoeken en installeren ons bij een hangmat onder de palmbomen. Uitzicht op zee en het zwembad vlak achter ons. Hoe luxe wil je het hebben?

We zitten nog niet of er komt al iemand langs om frisse citroenlimonade aan te bieden. Wat een vervelend hotel is dit toch ;-) Michiel gaat lekker liggen, Sofie en Max duiken het zwembad in en ik ga eerst wat foto's maken.

Daarna ga ik met Max met duikbril en snorkel de zee in. Hoewel het water best helder is zien we in eerste instantie vrij weinig. Tot Max ontdekt dat bij de trap vanaf de pier wat visjes zitten. We zien hele leuke kleine gele gestreepte visjes, net zebra's. Ook zien we een paar hele grote vissen, superleuk! Max probeert ze te vangen met een lege fles maar dat is toch wel erg lastig.

We gaan opdrogen in de zon en we zitten nog niet of er worden enorme waterijsjes uitgedeeld. Nou graag! Wat een verwennerij deze plek! Hier houden er het nog wel een paar dagen vol.

Al zwemmend en luierend brengen we de middag door. Dit is vakantie! Toch weten we ons om een uur of 17.00 los te rukken van het strand om ons te gaan omkleden voor het avondeten. Omdat we morgen vroeg op moeten willen we wat eerder eten zodat we op tijd naar bed kunnen.

Een uur later lopen we op Duvalstreet. Ik heb m'n camera mee en maak veel foto's, wat een leuke huizen hebben ze hier, vooral de veranda's zien er heel aantrekkelijk uit! Het is een grappige mix van Caribisch en Amerikaans. Wat opvalt zijn de wat oudere hippies die je overal ziet, of ze hangen wat rond of ze fietsen op een bijzondere fiets, of ze hebben een handeltje waar ze wat geld mee verdienen. Het geeft de straat een apart maar ook relaxed sfeertje.

Het is nog steeds erg warm en omdat we alleen ontbijt en wat crackertjes op hebben duiken we snel de eerste de beste Diner in, Denny's. We bestellen hamburgers en hoewel we ze wel eens beter hebben gehad smaken ze prima. Sofie en Max wagen ondertussen een poging zo gek mogelijk op de foto te komen.

We komen even bij in de airco en van het eten en zijn dan klaar om Duvalstreet helemaal af te lopen naar de andere kant van het eiland. Op naar de beroemde sunset, de zon gaat om 20.15 uur onder. Duvalstreet is erg druk en toeristisch maar toch hangt er een hele prettige sfeer. Tegen 20.00 uur bereiken we Mallory square. Het is er al behoorlijk druk. Sofie vraagt zich af wat er nou zo bijzonder is aan een zonsondergang. Tsja, als je in Den Haag woont, kun je elke dag de zon in de zee zien zakken ;-)

Er hangen weinig wolken en ik maak wat foto's. Toch duikt de zon die paar wolken in en besluiten we niet langer te wachten. We hebben nog twee avonden hier om nog eens te komen kijken. We lopen weer terug Duvalstreet af en stoppen onderweg nog even voor een ijsje, een koekje, een drankje en een snel ontbijt voor morgenochtend.

Tegen 21.00 zijn we weer terug in het hotel. Sofie en Max mogen nog een half uurtje Disney Channel kijken en dan gaat de TV uit. Ik maak nog snel het verslag af, dan gaan wij ook slapen. We zetten de wekker op 7.00 uur. Het is dat we iets heel leuks gaan doen, anders hadden we het er niet voor over.....

1. hallo kitty goed'' om een dag even niks te doen het is zeker duur het ontbijt 26dollar ik geloof dat een 1dollar 1;20euro is als ik het goed heb?wat een breede hangmaten ik vind de plambomen op het strand erg mooi omte zien dat kennen we hier niet jammer leuke huizen he''''.
    gaat het goed met jou !je houd het wel goed vol gelukkig ''''oja ik heb nog bij nolte een paar schoenen gekocht voor 60euro ze waren 120 e==het is hier mooi weer maar morgen word het; regen word voorspeld! jammer!!mooie foto's ik zie jou en michiel niet zo veel; oja michiel lag de krant te lezen doe hem de groeten en sofie &max en aan jou natuurlijk '''''gerda

2. Key West ziet er aantrekkelijk tropisch uit. Vandaag was het dus niet lekker lang slapen, lekker langzaam ontbijten en daarna lekker lui liggen lezen. Nee jullie moesten heel vroeg uit de veren om te gaan snorkelen en met de boot mee voor een dol fijne dag. We hopen dat jullie veel dolfijnen zien en van die aardige beesten kunnen genieten en de temperatuur op zee aangenaam is. We zijn benieuwd of de dolfijnen ook willen poseren voor een paar mooie plaatjes. Groetjes en een dikke knuffel voor jullie allemaal van ons.