maandag 30 juli 2012

Dag 18 Miami: Ocean drive en Aventura mall

Het duurde toch nog wel even voor we sliepen gisteravond. Het slapen gaat al weer iets beter maar we zijn wel vroeger wakker hier. Rond half 8 zijn Michiel en ik wakker, Max tegen achten en Sofie om half 9.
Na kort overleg besluiten we om vanochtend eerst Ocean drive af te lopen en dan vanmiddag als het nog warmer is naar een overdekte mall te gaan.

Ook onze tweede poging om in het hotel te ontbijten mislukt. Als we om 9.15 beneden komen staat er op een bord dat het ontbijt vandaag pas vanaf 9.30 geopend is. Ben benieuwd wat er morgen op het bord staat...

Dan maar plan B: we lopen meteen door naar Ocean Drive en ontbijten onderweg bij de Starbucks. Bij de Starbucks zijn we net op tijd, na ons staat er een enorme rij. We eten bagels, muesli, een broodje ei en drinken koffie en water. Om kwart over 10 staan we weer buiten, klaar voor de wandeling. Omdat het voor Sofie en Max niet de leukste uitstap is spreken we af dat we maximaal een uur zullen lopen, een half uur heen en een half uur terug, dat moet te overzien zijn. Gelukkig is het bewolkt en lopen we het eerste stuk in de schaduw. Dat scheelt, omdat het toch al weer 85 F graden is.

Onderweg bekijken we de beroemde Art deco hotels. Ze zijn echt heel bijzonder. Vooral de aparte kleuren. Ik las ergens dat alles ooit wit was en dat toen men begon met verven veel mensen dat verschrikkelijk vonden. Toch maken juist de kleuren deze hotels extra apart. Ik kan me geen plek herinneren waar ik zulke gebouwen bij elkaar gezien heb.

We blijken behoorlijk ver te kunnen komen met een half uurtje lopen en binnen 25 minuten hebben we de meeste hotels wel gezien. Ook het voormalige huis van Gianni Versace hebben we gezien. Het past niet echt tussen de Art deco gebouwen.

We lopen een stukje het strand op omdat hier leuke strandwachthuisjes staan. Ook die moeten op de foto natuurlijk.

We houden het bij twee want de wolken zijn inmiddels vertrokken en het is hier erg warm zonder schaduw. Ik ben blij met m'n hoed.

We lopen weer terug over Ocean drive en tegen de tijd dat we het einde hebben bereikt hebben we het wel weer behoorlijk gehad met lopen in de warmte. Nu nog 15 minuten lopen naar het hotel, poeh! Onderweg stoppen we bij een supermarkt voor wat drinken want ons flesje water is allang op, en het hotel is net te ver. Als we in de airco van de supermarkt staan voelen we pas goed hoe pittig dit is. Het zweet loopt aan alle kanten van ons af en we hebben moeite de warmte kwijt te raken. We drinken onze koele drankjes in de supermarkt op om heel even bij te komen en peppen ons op voor de laatste 8 minuten naar het hotel. Als we in het hotel aankomen ploffen we op bed, drinken water, gooien hier en daar wat kleren uit en komen weer lekker bij. Daar hebben we uiteindelijk wel een uurtje voor nodig. Dat gaan we toch niet meer doen, langer dan een half uur lopen in deze warmte.....

Tegen kwart voor 2 voelen we ons weer fit genoeg om op pad te gaan. We lopen naar de auto die op 16th street in de garage staat. We vertrekken richting Aventura mall dat een half uurtje rijden in noordelijke richting is. We doen de toeristische route via South Beach naar North Beach en zien allerlei leuke huizen en steeds hogere hotels langskomen. We maken nog een tussenstop om een glimp op te vangen van het huis van m'n favoriete TV-serie. Ik kom helaas niet erg dichtbij, dus de foto is niet echt geweldig maar de echte fans zullen de voordeur herkennen...

Tegen kwart voor drie rijden we het terrein van de mall op wat enorm blijkt te zijn. Aventura mall is dan ook het op een na grootste winkelcentrum in de VS. Binnen is het heerlijk koel en er blijken leuke winkels te zitten. Door de aangename temperatuur houden we het lang vol, pas tegen zessen vinden we het wel genoeg. De aankopen vallen reuze mee. Een paar gympen voor Michiel en een paar gympen voor Sofie.

Max wil nog heel graag naar Toys R Us omdat die in Amerika veel groter zijn dan hier. Volgens de TomTom is er op 10 minuten rijden van de mall een winkel dus rijden we daar heen. Voor Amerikaanse normen is deze Toys R Us niet eens heel groot maar vergeleken met wat wij gewend zijn wel. Sofie en Max vermaken zich ruim een uur met rondkijken.

Omdat het inmiddels 20.00 is geweest hebben we honger en vinden we het tijd voor een restaurant. Er blijkt in de buurt een Outback te zitten dus dat komt goed uit. We eten er heerlijke steak en een hamburger en delen een Key lime pie als toetje. Nu nog een half uurtje terugrijden naar het hotel, 10 minuten lopen van de garage naar het hotel en om half 11 zijn we weer op onze kamer. Van ons voornemen deze week wat eerder naar bed te gaan komt vandaag niet veel. Maar we hebben weer een leuke dag gehad! Ik maak nog even het verslag van vandaag. Tegen twaalven doe ik als laatste het licht uit.

1. Je maakt het wel heel erg spannend met je quizvraag 'wie woont hier' op facebook maar wij zijn zo stik nieuwsgierig naar een foto van ' Kitty met hoed' :-)

1. hoy kitty ik zou niet weten we er woont;maar dat huis van Versace waar sofie en max voor staan dat vind ik wel mooi'
      en die strandhuisjes zijn ook leuk; leuke foto''s van jou met hoed [en kinderen]hier is het geen mooi weer; ik heb het liever warm zo als bij jullie; doe michiel sofie en max de groeten

Verwijderen
  2. Hey Kitty! Heb wat verhalen van je gelezen, wow! Wat een supervakantie zeg! Ben benieuwd naar alle 'live'-verhalen. Geniet er nog lekker van daar met elkaar. Veel liefs, Manon
    ps trots op je..

1. Dankjewel! Leuk dat je meeleest! Over een week zijn we weer terug, dan moeten we maar snel weer eens afspreken. Groetjes!