zondag 15 juli 2012

Dag 2 Rustdag maar niet heus

Na een redelijke nacht wat mij betreft (ben als enige een paar keer kort wakker geweest) zijn we rond half 7 toch echt allemaal wakker. We weten het nog te rekken tot 7 uur maar dan vliegen de knuffels en opblaasbal van Sofie en Max toch echt om onze oren. We besluiten op te staan en op zoek te gaan naar ontbijt. Er blijkt een deli bij het hotel te horen en we besluiten daar wat te gaan eten. We kiezen bagels met ei, een bak cornflakes met melk en wat vruchtensapjes en voor de kinderen een donut toe.

Na het eten voelen we ons uitgerust genoeg om wat te gaan shoppen. We besluiten naar de Buena Vista factory stores te gaan vlakbij Disney World maar de Tontom heeft hier toch wat moeite mee. Na 40 ipv 10 minuten parkeren we eindelijk de auto. Lekker op tijd, we zijn er iets na 9 uur en het is er nog heerlijk rustig.

Het is inmiddels al behoorlijk warm en de airco's van de winkels zijn erg prettig. We starten met een kop koffie voor ons en ijs voor de kinderen (lang leve de vakantie) en duiken wat schoenenwinkels in. Al snel vinden we een paar Nike's voor Max en een paar Allstars voor Sofie, precies waar we naar op zoek waren! Hoewel Max het vrij snel zat is, vindt hij vervolgens zelf bij Gap nog 2 leuke tshirts. We vinden het wel genoeg en besluiten de auto weer in te stappen. Wat te doen, we willen ook nog naar Downtown Disney maar doen we dat nu of gaan we eerst even naar het hotel voor een pauze en een lunch? Omdat we ons relatief fit voelen besluiten we door te rijden naar Downtown Disney. Achteraf niet de beste keus. Wat mij betreft dan...

Het is inmiddels heel erg warm en omdat we de auto helemaal aan het ene einde van de Marketplace hebben gezet en de Disneywinkel waar de kinderen willen kijken aan het andere einde blijkt te zitten moeten we een flink stuk lopen in de zon. In plaats van eerst even rustig te lunchen lopen we meteen het hele eind. We kijken onderweg nog even in de T-REX bar die er geweldig uitziet met grote dino's en een grote octopus, ontdekken een draak van Lego in het water en vinden dan Disneyworld, de grootste Disneywinkel ter wereld. Het is er erg druk en Sofie komt erachter dat ze hiervoor toch wat te groot begint te worden ;-) ('ze hebben eigenlijk niet zulke leuke dingen').

Ondertussen merk ik dat ik toch echt last van de warmte en de vermoeidheid van gisteren begin te krijgen. Ik ga buiten op een muurtje onder een boom zitten en wacht tot de kinderen uitgekeken zijn. Eigenlijk is het daar veel te warm maar in een drukke winkel staan voelt ook niet meer fijn. Als Michiel met de kinderen weer buiten is haalt hij twee flesjes cola om even bij te tanken, even wat vocht en suiker er in. Hoewel we nog veel winkels niet gezien hebben besluiten we dat het genoeg is geweest voor vandaag. Na een tijdje op het muurtje peppen we ons op om door de warme zon weer terug naar de auto te lopen. We zijn blij als we zitten, zetten de airco vol aan en rijden terug naar het hotel. Onderweg halen we als lunch wat broodjes bij de subway maar door de hitte heb ik eigenlijk nauwelijks trek.

Rond 15.00 uur zijn we terug bij het hotel en gaan Sofie en Max met Michiel zwemmen. Ik besluit even rustig bij te komen in de koelte en stilte van de hotelkamer. Dan kan ik (na een dutje) ook alvast beginnen met het verslag van gisteren en vandaag. Dat doet me goed en twee uurtjes later zoek ik ze op bij het zwembad. Ik zwem ook nog even lekker mee en geniet van de heerlijke temperatuur rond deze tijd en het spelen met Sofie en Max. Tegen 19.00 is het toch echt tijd om ons klaar te maken voor het eten. We eten in het restaurant van het hotel, drie x een burger en een salade met vis en fruit (klinkt apart, was het ook, maar wel lekker!) We zijn allemaal best moe en staan om half 10 op van tafel om naar bed te gaan. Ik blijf nog even in de buurt van de lobby om het verslag van gisteren en vandaag op internet te zetten en ga dan om 10 uur ook snel naar bed.

1. Ja die warmte is "killing". Maar jullie vakantie is nu echt begonnen, geniet er van!!
    Groetjes, Trails

2. Jullie hebben ook niet echt de kans gehad om aan die warmte overgang te wennen, lijkt alsof je van de noordpool naar de hitte gaat;)
    Toch goed volgehouden en leuke dingen gedaan!

3. Ja, ja....jetlag, hongerklop en zonnesteek. Ze liggen allemaal op de loer om je van de wijs te brengen. Maar dat laten jullie mooi niet gebeuren; op tijd tussen de klamme lappen helpt enorm. Dus vandaag gezond weer op en weer een heerlijk relaxed dagje. Zo hoort het. Have fun!

4. Dank voor jullie reacties! Ik schat het elke vakantie te optimistisch in de warmte. Maar het begint te wennen nu. En de regenbui van vandaag was erg prettig moet ik zeggen....