zondag 15 juli 2012

Dag 3 Nu echt een rustdag

Vraag van Max gisteren: 'Waarom kiezen we eigenlijk niet bij elk hotel een pretpark? Want nu doen we alle pretparken bij dit hotel en doen we alle leuke dingen in het begin van de vakantie.' Goeie vraag. Toch maar uitgelegd dat alle pretparken nou eenmaal in Orlando zijn en niet bij de andere hotels. Dat was ook de reden dat we in Orlando de vakantie begonnen zijn. Als we de route andersom hadden gedaan hadden we de eerste twee weken steeds de vraag gehad 'Wanneer gaan we nou naar de pretparken?' ;-)

Hoewel we van plan waren vandaag een eerste pretpark te bezoeken besluiten we toch nog een dag rustig aan te doen, even nog wat meer wennen aan de warmte.

We hebben als een blok geslapen en Michiel en ik worden om 7.15 uur eerder wakker dan de kinderen. We overwegen met knuffels te gooien maar laten ze toch maar uitslapen. Een uur later worden ze wakker. We staan rustig op (lekker zo'n rustdag) en gaan ontbijten bij de Deli. Daarna is het dringend tijd voor een duik in het zwembad. In de schaduw bij het zwembad is het warm maar lekker. Het water voelt lekker koel. De kinderen zijn niet uit het bad te slaan, het water is gewoon niet koud genoeg om er uit te gaan. Ze vermaken zich met het opduiken van nepstenen en met de onderwatercamera. Wij zwemmen lekker met ze mee en lezen wat in de schaduw. Dit is vakantie!

Rond een uur of 2 begint de lucht te betrekken en zien we onze eerste Floridiaanse onweersbui aankomen. Mooie tijd voor een lunch. Als we omgekleed zijn blijkt het inmiddels te regenen. Niet heel hard maar toch. De druppels voelen lekker fris en de temperatuur is ineens heel aangenaam. We rijden naar de Subway voor een lekker broodje.

Na de lunch regent het nog en rijden we door naar een Supertarget. Sofie was getipt door Jane dat dit een leuke winkel was dus daar wilde ze graag naar toe. Kunnen we meteen wat inkopen doen. Het is een kwartiertje rijden en als we binnenlopen kijken de kinderen hun ogen uit. Een enorme supermarkt met onder andere rijen speelgoed. Hier willen ze hun zakgeld wel uitgeven! We kopen nieuwe duikbrillen met snorkels voor Sofie en Max (kunnen ze vast wat oefenen voor straks op de Keys) en het lukt ze redelijk hun zakgeld in de portemonnee te houden. Sofie heeft de grootste lol wanneer Michiel een koptelefoon uittest en het volume steeds harder zet. Hij heeft namelijk niet door dat de muziek niet op de koptelefoon is aangesloten maar steeds harder door de winkel klinkt!

Het is heel leuk om alle typisch Amerikaanse spullen te bekijken, wat een enorm aanbod en wat een keus in simpele producten als muesli of vitaminepillen.
We kopen water en wat snacks voor bij het zwembad en nemen ook wat fruit mee. Anderhalf uur later staan we weer buiten.

We rijden terug naar het hotel waar de snorkelspullen natuurlijk moeten worden uitgetest. Het is inmiddels droog maar lekker afgekoeld. Ik type bij het zwembad alvast de tekst voor het reisverslag en lees nog wat. Rond 7 uur gaan we ons klaarmaken voor het avondeten. We besluiten weer naar het Italian steakhouse te gaan waar we de eerste avond gegeten hebben. We eten heerlijke steak, salade en pizza.

Na het eten gaan Sofie en ik nog even internetten bij de lobby en rond half 10 zijn we allemaal weer op de hotelkamer.
Morgen gaan we naar Seaworld!

1. hoykitty ik zit jullie te volgen leuk hoor;
    hier is het nu half 1 in de middag het regent
    alweer bijna iederen dag niks aan ?daar is het warm he ''hier niet mooi hotelwel hoog he''.
    leuk dat je er foto's bij doet dan zieje hoe het
    daar is doe michiel en de kinderen sofie.'; max de groeten van me ik weet niet of het bij jou aan komt het berichtje ik hoop van wel
    groetjes van gerda .

1. Hoi Gerda, dankjewel voor je berichtje, het is goed aangekomen hoor! Het verschil met het weer bij jullie is wel groot hoor. Maar we genieten volop! Groetjes, Kitty

Verwijderen
  2. Test, test, test, reageren via Google account moet toch een keer lukken, want dan hoeven we niet meer te sms-en vanuit Breda (NL)!!!

1. Hoi pap, hij doet het hoor!!! De SMS van mamma is goed aangekomen maar zo werkt het dus ook. Groetjes!