zaterdag 28 juli 2012

Dag 15 Key West: een laatste luie dag op deze prachtige plek

De tweede week zit er ook op. Normaal gesproken zouden we nu naar huis gaan en zou de vakantie afgelopen zijn. Daar kunnen we ons nu even helemaal niets bij voorstellen. Gelukkig hebben we nog een week. Het gaat wel erg snel!

Vanaf 9 uur wordt de eerste hier wakker. Een stuk uitgeruster dan gisteren. Wat zullen we vandaag gaan doen? Het is onze laatste dag op Key West. Eerst maar eens ontbijten.

We gaan weer in het hotel eten, er zijn weinig andere mogelijkheden in de buurt en we hebben geen zin om een half uur te lopen. De pancakes en oatmeal smaken ons weer heerlijk!

Tegen half 11 staan we op van het ontbijt. Wat zullen we gaan doen? We kunnen het eiland per fiets verkennen. We kunnen ook nog een laatste dag genieten van een lui dagje op het heerlijke strand bij ons hotel. We kiezen eensgezind voor het strand. Het is erg warm om te fietsen, de sfeer van het eiland hebben we al goed geproefd en na alle uitstappen in Orlando en Naples hebben we wel behoefte aan nog een rustdag.

De zwemkleding gaat aan en we gaan weer richting strand/zwembad. Als we bij de poolboy (die vandaag een poolgirl blijkt te zijn) strandhanddoeken gaan halen vraagt ze of we al strandbedjes hebben. Als we zeggen dat we die net willen gaan zoeken zegt ze dat zij dat voor ons gaat doen, 'waar willen jullie zitten?' We wijzen een plek aan bij een hangmat. Michiel mag niet helpen met het sjouwen van de bedjes en ook de handdoeken (2 per persoon) worden netjes op de bedjes voor ons uitgespreid. Dan wordt er nog een parasol in de grond geboord en kunnen we plaats nemen. Het is bijna gênant, we voelen ons er een tikkeltje opgelaten bij. Maar goed. Daar zitten we dan weer, uitzicht op een blauwe zee, zwembad achter ons, de zon aan een blauwe hemel, life is good! Sofie en Max duiken het zwembad in en Michiel en ik pakken onze boeken. Al na een half uur heb ik het te warm in de schaduw (hoe Michiel het volhoudt in de volle zon snap ik echt niets van) en duik ik bij de kinderen in het zwembad. Het water voelt nu nog enigszins fris aan.
Opgefrist ga ik daarna weer verder met m'n boek. Even later zijn Sofie en Max terug uit het zwembad. Ze vervelen zich. Na twee weken hebben ze nu toch echt het punt bereikt dat ze wel een beetje klaar zijn om de hele tijd met z'n tweeën te spelen. Het duurt even maar dan vinden ze weer wat om te doen (iPhone, Donald Duck pocket).

En zo brengen we de dag weer door, zwemmen, lezen, muziek luisteren, luieren, in de hangmat hangen. Het is echt genieten hier! Als afsluiting van ons verblijf hier bestellen we nog een cocktail die vandaag bij het zwembad gemaakt worden, ze zien er heel feestelijk uit en smaken goed.


We smeren ons ondertussen een ongeluk. Onze fles zonnebrand van thuis was de eerste week al op en we zijn inmiddels al aan onze derde Amerikaanse fles bezig. Maar niet voor niets, we zijn nog vrijwel niet verbrand en we zien toch een hoop rode kreeften hier rondlopen. De zonnekracht is hier enorm sterk, kracht 11 geloof ik. Met factor 30 in de schaduw kleur je zelfs nog wat.

Tegen 17.00 uur is het voor mij wel genoeg geweest. Ik heb het warm en m'n laatste plons in het zwembad schoot niet op, het water was echt heel warm. Ik ga alvast naar de hotelkamer en de rest volgt zo. We hebben honger want we hebben de lunch overgeslagen (mag ook wel een keer met de bergen eten die we hier krijgen).

Als ik boven ben voel ik ineens een hoofdpijn opkomen die ineens heel snel doorzet. Ik neem een pil en ga even liggen. Als Michiel, Sofie en Max bovenkomen is de hoofdpijn nog niet gezakt. Ze willen er op wachten maar dat lijkt me niet zo'n goed idee, dit duurt nog wel even. Ik stel voor dat ze zonder mij gaan eten. Dat vinden ze niet leuk maar lijkt mij toch het handigst nu. Ze vertrekken, ik neem een mueslireep en kruip lekker in bed.

Tegen 20.30 zijn ze weer terug. Sofie en Max hebben voor de Denny's gekozen en ze hebben daar lekker gegeten. Het is maar goed dat ik niet ben meegegaan want m'n hoofdpijn is nog niet over. Dat verslag van vandaag komt morgenochtend wel.

We hadden Sofie en Max beloofd dat ze nog een keer mochten avondzwemmen, en dat staat nu nog op het programma. Ze vertrekken weer en ik slaap lekker verder. Rond 10 uur hoor ik ze zachtjes binnenstommelen en snel daarna is het hier helemaal stil.
Onze laatste nacht hier :-(

1 opmerking:

  1. he'; wat vervelend nou dat je hoofd pijn heb ! het ging zo goed met je ik hoop voor je dat het gauw over is ;morgen weer beter toch .
    leuk zwemmen in de nacht voor sofie en max dat doe je toch normaal nooit ?kitty de groeten aan allemaal gerda

    BeantwoordenVerwijderen