vrijdag 20 juli 2012

Dag 7 Naples: strand, hotdogs en pelikanen

We beginnen steeds langer te slapen. Vandaag is Michiel als eerste wakker rond half 9. Sofie, Max en ik hebben moeite om op te staan maar slepen ons om 10 voor 9 uit bed. We willen het ontbijt van het hotel toch wel graag uittesten en dat kan tot 9.30 uur. Een half uurtje later lopen we naar het zwembad waar inderdaad een simpel buffetje staat: bagels, muffins, sap en koffie. Helemaal prima. We eten het lekker bij het zwembad op. Het is inmiddels al weer flink warm maar in de schaduw gaat het net.

Na het ontbijt gaan we de buurt wat verder verkennen. Het strand schijnt op 10/15 minuten lopen te zitten dus daar gaan we maar eens naar toe. Best warm, lopen in de volle zon, maar gelukkig wordt er hier en daar een gazon besproeid en pikken we wat waterstralen mee.

Na inderdaad ongeveer 10 minuten bereiken we het strand. Het ziet er erg mooi en tropisch uit. Geen blauw water maar wel lichtgroen en veel palmbomen. We testen even de watertemperatuur en weten niet wat we voelen, bijna warm water! Maar wel lekker! We lopen een stukje door de branding en vinden al snel mooie schelpen. Het is een heerlijke plek en we besluiten hier vanmiddag nog eens terug te komen. We wandelen weer terug naar het hotel waar we even bijkomen in onze koele kamer. Airco blijft lekker hier. Toch merk ik vandaag voor het eerst dat ik begin te wennen aan de warmte en dat ik het steeds langer volhoud, heel fijn!

Het is tijd voor lunch en omdat we niet elke dag uitgebreid willen lunchen besluiten we om de hoek een hotdog te gaan eten. Nou ja hotdog, het blijken HOTDOGS te zijn, bijna een halve meter worst! Maar ze zijn wel lekker. Max en ik doen ons best en komen ongeveer tot de helft. Michiel en Sofie waren slimmer en hebben een burger gekozen die ze wel opkrijgen. De doggybags slaan we af, we hebben voorlopig wel even genoeg hotdogs gehad.

Na de lunch keren we met onze zwemkleding terug naar het strand. We zwemmen wat, zoeken nog meer schelpen en luieren wat in de schaduw onder de pier. Heerlijk!

Rond 6 uur willen we nog even naar de pier om wat foto's te maken van de pelikanen die we verder op zee zien. We pakken onze spullen bij elkaar en lopen de pier op. Vanaf de pier zien we hele scholen kleine visjes zwemmen. Bij de pelikanen aangekomen zien we hoe het vissen werkt: grote vissen (of dolfijnen?) jagen van onderaf de kleine visjes op, die springen boven het water uit en vervolgens duiken de pelikanen vanuit de lucht het water in om hun bek vol te laten lopen met die kleine visjes. Heel leuk om te zien! Aan het einde van de pier turen we nog even rond of we toevallig een dolfijn zien want die schijnen hier soms te zwemmen, maar helaas, geen dolfijn te zien. Als we teruglopen en halverwege de pier zijn horen we wat geroep vanaf het strand en horen we mensen op de pier het woord dolphin zeggen. We kijken over de reling en zowaar, we zien nog net de zilveren rug van een dolfijn onder water duiken! En verderop nog een keer! Ik heb m'n camera in de aanslag maar helaas blijft het daarbij. Maar dat geeft niet, we hebben toch echt een dolfijn in het wild gezien!

We lopen terug en bekijken ook nog even een stukje 'historic town' van Naples. Oud betekent hier huizen van rond 1900. Maar het ziet er leuk en gezellig uit. We hebben het ondertussen wel weer warm genoeg en gaan terug naar het hotel waar we tegen half 8 aankomen. Sofie en Max duiken nog even het zwembad in om het zoute water en zand af te spoelen en wij kiezen voor de douche.

Na de zware lunch van vanmiddag willen we vanavond licht eten en onder luid protest van Max gaan we naar een sushi restaurant. Het eten is lekker maar niet super. Voor Max hebben ze gelukkig kipfingers die hij met smaak opeet en hij is heel stoer want hij proeft ook mee van de sushi.

We lopen nog een klein rondje om het eten te laten zakken en blijven verbaasd over de temperatuur die nauwelijks zakt in de avond. Om 22.15 uur zijn we weer terug in het hotel. Ik schrijf het verslag van vandaag. Het lukt me nog steeds niet foto's op volgorde te plaatsen wat ik niet leuk vind. Ook nu lukt het niet dus ik geef het op, dat komt na de vakantie wel. De rest van de familie leest nog even en tegen 23.00 gaat de lamp uit. Ik ben benieuwd of we morgen het ontbijt halen....

Morgen gaan we door met schelpen zoeken op Sanibel Island en misschien nog even door naar Fort Myers.

1. hallo allemaal ik heb met een kop koffie er bij het verslag gelezen en zou het niet willen missen !zo leuk vind ik het; om jullie zo te volgen wat jullie daar allemaal beleven kitty het gaat goed met jou he'''je went ook al aan die warmte fijn zo . .wat een grote hotdogs zien er wel lekker uit.max en sofie vinden de zee wel wat he''het is hier nu 10 uur in de morgen'; jullie zijn nu een week weg vandaag ''het weer ziet er wat beter uit vandaag ik hoop dat het droog blijft een'' voordeel ik hoef de tuin geen water te geven !kitty; michiel en sofie; max groetjes van gerda