woensdag 25 juli 2012

Dag 12 Naples -Key West

Poeh, zeven uur is best vroeg als je inmiddels gewend bent om uit te slapen. Maar we staan om 10 over 7 toch maar op. We hebben namelijk nog een lange reis voor de boeg. Om 8 uur lopen we nog een laatste keer naar het zwembad voor een snel ontbijt. En snel weer terug naar de kamer want Sofie voelt zich niet lekker, ze is wat duizelig. Sofie gaat nog even rustig liggen, eet en drinkt wat en wij eten ons ontbijt op de kamer. Sofie knapt weer wat op en om kwart over 8 zitten we in de auto op weg naar Key West. Het is wat bewolkt maar toch al weer 84 graden F.

We zwaaien Naples gedag en rijden de I75 op, de US 41 hebben we wel genoeg gereden de afgelopen dagen. De I75 heet ook wel Alligator Alley en inderdaad, we zien er onderweg twee. Een heel zielige op de vluchtstrook, helaas doodgereden, en een zwemmend in het water langs de weg.

Anderhalf uur later bereiken we de rand van Miami en slaan we rechtsaf naar het zuiden. Nog een uur later rijden we via de Overseas Highway Key Largo op, het eerste en grootste eiland van de Keys. Vanaf dan is het langzaam rijden op voornamelijk tweebaansweg richting de laatste van een hele reeks eilanden.
Tegen kwart voor 12 bereiken we Islamorada. We hebben in veel blogs gelezen dat Morada Bay een heel leuk restaurant is en de foto's zagen er zo leuk uit dat we dat met eigen ogen willen zien. En inderdaad, wat een leuke plek! Een heel leuk ingericht/aangekleed restaurantje met een strandje voor de deur. Het ziet er heel tropisch uit. Goede tip dus!

Het ziet er buiten zo leuk uit dat we buiten willen eten maar na vijf minuten heeft Sofie toch zoveel last van de warmte dat ze weer duizelig wordt. We verhuizen naar binnen waar het heerlijk koel is en minstens net zo leuk. We ploffen op een bank en Sofie kan even lekker liggen en trekt weer bij. We bestellen cola voor de nodige suikers en ondanks dat ik dacht dat ik 'small' had gezegd komt de ober met enorme jampotten cola aan. Oké?! We doen ons best en komen een heel eind. Sofie en ik delen een quesadilla met kip en Michiel en Max delen een steaksandwich. Goede keus want de porties zijn precies goed zo. Zo fijn dat het in Amerika volledig geaccepteerd is om porties te delen!

Als we weer wegrijden is het 13.00 uur en hebben we nog twee uur eilanden en bruggen rijden voor de boeg. Het uitzicht wordt steeds mooier, groenere eilanden en meer turquois water. Ook de zon laat zich steeds meer zien. De temperatuur loopt op tot 94 F.

We passeren het ene na het andere eiland en zien veel watersporters op zee. De langste brug die we passeren is de 7 mile bridge, toch knap gemaakt. Toch worden we het ondertussen ook wel zat de lange reis. We zijn dan ook blij als we om drie uur Key West op rijden.

Tien minuten later hebben we het hotel gevonden. Casa Marina Resort. En jee, wat een gaaf hotel! We hebben er erg over getwijfeld want in verhouding met de andere hotels was het vrij prijzig maar we zijn blij dat we het gedaan hebben. Wat een mooie ligging aan het strand en wat een luxe uitstraling. We installeren ons op de kamer en Sofie en Max ploffen op bed met de tv aan. Yes, ze hebben Disney Channel, Sofie is helemaal blij.

We rusten even uit en gaan dan op zoek naar onze badkleding. Tijd voor een frisse duik in het zwembad!

Nou ja fris, ook hier is het water warm, maar dat mag de pret niet drukken. Het is een prachtig zwembad, of liever gezegd het zijn er twee, en het ligt pal aan zee. Het ziet er heel tropisch uit, palmbomen op het strand en hangmatten tussen de palmbomen. In zee liggen veel rotsen en om in zee te komen moet je over een houten pier via een trap de zee in. Dan sta je precies in een stuk blauw water. Ook daar plonzen we even in het water. Het water is hier helderder dan in Naples, Max ziet met zijn duikbril zelfs wat vissen. We frissen lekker op. Ik lees nog wat, Michiel luistert muziek en Sofie en Max duiken nog even de hangmatten in, daar moet ik morgen echt even een foto van maken, dat is toch wel het toppunt van vakantie!

Tegen 19.30 vinden we het tijd om ons om te kleden voor het avondeten en om 20.00 uur gaan we op onderzoek uit in het hotel. Er blijkt een restaurant te zijn, heel idyllisch op het strand, maar heel verdacht zijn alle tafels leeg. Inderdaad, allemaal gereserveerd! Dan gaan we verder zoeken buiten het hotel. Duvalsstreet is 10 à 15 minuten lopen dus gaan we daar maar kijken. We lopen langs hele leuke huizen, dat wordt morgen weer veel foto's maken.

We stuiten op een Italiaans-achtig restaurant en omdat het inmiddels laat is willen we niet al te kritisch zijn. Vooraf krijgen we overheerlijke verse knoflookbroodjes en daarna bruschetta (Sofie) antipasta salade (Michiel) en steaktop-salade (ikke). Max eet met ons allemaal mee. De salade van Michiel valt wat tegen maar Sofie en ik hebben echt heerlijk eten. Na het eten halen we nog een ijsje en dan lopen we weer terug. We komen langs het southernmostpoint van Amerika, het meest zuidelijke punt van de Verenigde staten dat slechts op 90 mijl van Cuba ligt. We maken daar alvast een foto voor het geval het er overdag erg druk is.

Om 22.00 uur zijn we weer in het hotel. Ik maak het verslag af en de kinderen kijken nog even Disney Channel en dan gaan we slapen.

Morgen gaan we Key West maar eens verder verkennen. Het ziet er veelbelovend uit!

1. hallo allemaal ''wat heb max een bruin gezicht'' niet normaal zo vaas met cola dat is denk ik een halve liter? sofie had last van de warmte ''dit is geen warmte maar hitte jullie zijn niet ver van Cuba lees ik ''wat zijn jullie ver gereden zeg !wel mooi leuke foto van sofie en max bij dat\ pont usa\ leuk he; die palm bomen die ook gewoon op straat staan het is hier ook mooi strandweer 27 graden volgens het nieuws is het overvol ook op de weg er naar toe .jullie liggen in bed ? hier is het half 11 in de ochtend ik ga zo een bakje koffie nemen.kreeg een email van nolten dat alles de helf van prijs is ga even kijken !wat een dikke bedden waar sofie en max op liggen ''ziet er goed uit he'''leuk met ze vieren op een kamer gezellig .nou ik ga jullie gedag zeggen vakantiegangers en tot morgen gerda ''''