dinsdag 24 juli 2012

Dag 11 Airboat tocht deel 2

Change of plans: nadat gisteravond de weersvoorspellingen 100% kans op regen voor vandaag aangaven worden we vanmorgen wakker met een stralende zon. De voorspellingen zijn inmiddels bijgesteld naar 10% kans op regen. Dat klinkt een stuk beter. We hebben ons gisteravond nog eens verdiept in de airboat tochten en zijn tot de conclusie gekomen dat we die toch het best vanuit Naples kunnen doen. We overwegen om morgen, onderweg naar Key West, een stop te maken voor een airboat tocht maar dan moeten we wel heel vroeg op en wordt het een erg lange dag. We besluiten daarom om dan toch vandaag alsnog de US 41 weer op te rijden voor een tocht op een airboat. Dat strand komt dan de komende dagen wel weer op Key West of in Miami.

Zo gezegd zo gedaan. We bellen Everglades private airboat tours en kunnen daar om 13.00 uur terecht, prima tijd en hopelijk net voor de regen die we alweer in de verte zien aankomen.

Maar eerst ontbijt. We hebben uitgeslapen vandaag nadat we er vanmorgen om 5 uur uit waren voor een plotselinge nachtelijke activiteit. Michiel wilde naar de WC en kwam erachter dat de badkamerdeur om onverklaarbare redenen in het slot gevallen was. De deur zat muurvast. Gelukkig lag de rest in bed dus zat er niemand in de badkamer. Na wat gemorrel werd ik ook wakker en vervolgens begon ook Sofie zich ermee te bemoeien. Nadat we het bijna opgaven en ik al met m'n slippers aanstond om naar de WC bij het zwembad te lopen had Michiel met een lompe beweging toch ineens de deur open. Gelukkig. Ja en toen waren we dus wakker en het duurde wel een uurtje voor we weer in slaap waren.

Maar goed, ontbijt dus. We hebben de kinderen een echt Amerikaans ontbijt beloofd en we lopen naar een restaurantje in de buurt. Daar bestellen we tweemaal de french toast, scrambled eggs en een oatmeal. Het smaakt heerlijk! Daarna nog een Starbucks on-the-go en weer terug naar het hotel. We bellen en facetimen nog even met de opa's en oma's en dan is het tijd om richting Everglades te rijden.

Na een ritje van drie kwartier, precies om kwart voor 1, rijden we het terrein van de airboat op. We betalen en als we naar buiten lopen blijkt meteen om de hoek van het huisje een enorme alligator in het water te liggen. Imposant! Die hebben we alvast gezien! Hij is zelfs zo aardig om even z'n kop te draaien zodat we z'n tanden kunnen zien.

We kunnen meteen de boot in en kiezen de voorste rij wat een goede keus blijkt te zijn. We vertrekken en merken al snel dat het goed is dat we de oordoppen erbij hebben gekocht, wat een lawaai! En wat een snelheid! We moeten even wennen maar het is wel spectaculair! We hebben een prachtig uitzicht op de eerste rij en vangen heel wat waterspetters maar dat is alleen maar lekker want de zon schijnt nog steeds vol op. Wat is dit een prachtig gebied! Graslanden, water, mangrove en heel veel vogels.

Vanuit milieuoogpunt is het allemaal niet echt verantwoord want de boot maakt zoveel lawaai dat ie werkelijk alle vogels wegjaagt die we tegenkomen :-( Als je het heel plat bekijkt is het gewoon flink crossen in de natuur. Deze boten mogen daarom de Everglades zelf niet in, dus dat is dan wel weer goed geregeld.

De alligators hebben wat minder zin vandaag maar gelukkig komt er 1 braaf aanzwemmen als we er aan komen. Hij laat zich mooi fotograferen en duikt dan weer onder.

Verderop zien we een slang door het water schieten en we zien een aantal Ospreys, de plaatselijke roofvogel.

We genieten van het mooie landschap, van de zon die schijnt, de waterspetters op onze benen en de wind door ons haar. We realiseren ons hoe knap het is hier de weg te weten want we zouden hier zelf hopeloos verdwalen.

Na een uur zijn we weer terug en stappen we uit. Hoewel we het waarschijnlijk niet nog een keer zullen doen is dit toch een ervaring die we niet hadden willen missen.

Na de tocht is er nog het op-de-foto-met-de-alligator moment. Hier kijkt Max al de hele morgen naar uit! Binnen no-time staat hij met een mini alligator in zijn handen te stralen. Ik krijg de opdracht veel foto's te maken. Voordat we ook maar na kunnen denken of we ook willen krijgen ook wij de mini alligator in onze handen gedrukt. Oké, dan ook maar die foto maken. Max vindt het zo geweldig dat hij twee keer wil.

Onderweg naar het hotel stoppen we nog even bij Tin City, een 'oud' stuk Naples dat we nog niet gezien hebben. Het is voornamelijk Amerikaanse kitsch, en met die blik wel leuk om te zien. We eten nog even iets als lunch en rijden dan terug naar het hotel. Het is inmiddels 16.00 uur en Sofie en Max willen graag nog even zwemmen. Prima, dan kan ik alvast aan het verslag beginnen en een begin maken met de koffers inpakken, dat scheelt vanavond en morgenochtend weer.

Tegen half 8 is iedereen wel klaar en kunnen we gaan avondeten. We gaan vanavond de Outback eens uittesten, we hebben op andere blogs gelezen dat ze hier goede steak hebben dus dat willen we wel eens uitproberen.

Hoewel het er best druk is, is de sfeer binnen heel ontspannen. We starten met de blooming onion die erg in de smaak valt. En de steaks zijn echt super! Sofie en Max smullen ook van hun hamburger en spareribs. We nemen nog een key lemon pie en een ijsje na en als we dan de rekening krijgen valt die reuze mee. Dit is absoluut voor herhaling vatbaar!

Rond kwart voor 10 zijn we weer terug in het hotel. We brengen vast de koffers naar de auto en ik maak nog even het verslag af. Om kwart over 10 gaat de lamp uit want we gaan morgen vroeg opstaan. We willen om 8.00 uur rijden omdat we zo'n vijfenhalf uur rijden voor de boeg hebben naar Key West.

We vinden het best jammer om Naples te verlaten want we hebben het hier erg naar ons zin gehad. Prima hotel, vlakbij leuke winkeltjes en restaurants, een prachtig strand, leuke uitstappen, heerlijk weer...
Maar we kijken ook erg uit naar Key West!

1. Wat een lekker dagje.
    Wij zijn ook wel eens in Naples geweest en het nabij gelegen Marco Island, dat vonden wij zo mooi. Leuk om te lezen dat bijna iedereen zo enthousiast is over Outback, wij komen er al sinds 1993 :)
    Veel plezier in Key West.

1. Dankjewel! Ja outback beviel erg goed, leuk dat jullie daar alzo lang komen!

Verwijderen
  2. hallo allemaal ''dat is zeker leuk om door zo mooi landschap te crossen ik zie aan de gezichten van michiel sofie en max dat zij het heel erg naar hen zin hebben en jij natuurlijk ook ';maar iemand moet toch de foto maken he?
    wat stoer van sofie dat zij dat durft die minni
    alligator vast te houden ik zou dat nooit durven en max vond dat natuurlijk prachtig !jullie gaan naar key west wat is dat ver rijden .het is hier prachtig weer het strand is overvol het werd ook wel tijd hoor !nou ik lees morgen wel weer wat jullie gedaan en gezien hebben de groetjes van gerda''''''

1. Sofie wilde eerst ook helemaalniet maar kreeg er gewoon een in haar handen gedrukt! Fijn dat het bij jullie nu ook mooi weer is. Groetjes!