vrijdag 3 augustus 2012

Dag 21 Miami: Little Havana, Bayside Marketplace en Ocean Drive by night

Op Michiel na hebben we vanmorgen behoorlijke moeite met opstaan. De koek is een beetje op. We hebben al zoveel leuke dingen gedaan en gezien! We zijn een beetje uitstap-moe en zelfs een beetje zwem-moe (op Max na). Bijna 6 dagen Miami is bij nader inzien wel wat veel met deze temperaturen. Ik merk ook dat mijn energienivo waar het deze vakantie boven verwachting goed mee ging nu toch echt even aan het terugzakken is.
Maar goed, we hebben nog ruim anderhalve dag voor de boeg en komen hier voorlopig niet meer terug, dus we peppen onszelf op om er weer een leuke dag van te maken. Wel gunnen we onszelf wat rust en doen we lekker langzaam aan.

We doen zelfs zo lang over het opstaan dat we na ontbijttijd beneden zijn, na 11.00 uur dus. We lopen door naar het 'zuster'-hotel schuin tegenover en gaan daar lekker in de schaduw zitten. We bestellen de uitgebreide French toast voor Max en mij (wentelteefjes voor mij en de bijbehorende eieren met bacon voor Max) het bijgerecht French toast voor Sofie en oatmeal voor Michiel. Sofie, Max en ik hebben de grootste lol als Michiel in zijn beste Engels vraagt of ze wel 'fresh' cappucino hebben. Er staat een mega-profi koffiemachine vlak achter hem...

Tot onze verbazing krijgt Sofie even later een bak frietjes voor haar neus. De serveerster heeft blijkbaar 'French fries' verstaan in plaats van mijn 'French toast as a side'... Gelukkig is het geen probleem en neemt ze de frietjes weer mee terug. Friet als ontbijt, nee toch maar niet!

Na het ontbijt lopen we door naar de auto. Michiel wil graag nog even naar Little Havana, een wijk waar veel Cubanen wonen. Omdat ik geen puf heb om in de zon te lopen hebben we afgesproken er even door heen te rijden en alleen als het heel leuk is uit te stappen.

Volgens de Capitoolgids is 8th street, ofwel 'Calle Ocho' the place to be in Little Havana. Om daar te komen rijden we door een woonwijk die er erg vervallen en wat armoedig uit ziet. Dit is weer een heel andere kant van Miami. De Calle Ocho zelf is niet heel bijzonder, hooguit veel Spaanse teksten op winkelruiten en posters, een paar dominoënde oude mannetjes in een heel klein parkje en dat is het eigenlijk wel. Wel leuk om te zien maar voor ons niet leuk genoeg om rond te lopen.

We besluiten door te rijden naar Bayside Marketplace, een openlucht winkelcentrum in downtown Miami. Dit is een winkelcentrum waar veel toeristen heen gaan en waar ook alle boten vertrekken voor tochtjes langs de huizen van beroemde bewoners. We rijden tussen alle wolkenkrabbers door en parkeren de auto in een garage bij Bayside Marketplace. Het winkelcentrum is wel aardig, het ligt mooi aan het water en het is er niet al te druk. Qua winkeltjes doet het wat denken aan Tin city in Naples, een aantal gewone winkels en veel souvenirwinkeltjes. Sofie slaagt dan ook eindelijk voor haar laatste souveniertjes. Er is ook een kerstwinkel, wel grappig zo midden in de zomer.

Tegen twee uur hebben we het toch wel weer gezien. We gaan even afkoelen bij de Starbucks en drinken en eten meteen wat. We lopen nog even de laatste rij winkels langs en gaan weer terug naar de auto.

Rond drie uur zijn we weer terug bij het hotel. We parkeren lekker luxe bij het hotel deze keer, dat scheelt zowel nu als morgen een wandeling, dat is wel zo handig morgen met alle koffers. Gelukkig is er nu wel plek.

Terwijl Max en Michiel een duik in het zwembad nemen relaxen Sofie en ik op de hotelkamer. Ook dit is vakantie, lekker lui op bed iets voor jezelf doen! Ik begin met het verslag en Sofie kijkt Spangas via YouTube. Om half 7 zijn de mannen weer terug en als ook zij klaar zijn gaan we op pad voor het avondeten.

We willen nog een laatste keer op Ocean Drive eten en kiezen deze keer een restaurant waar we hamburgers kunnen eten. We stellen allemaal onze eigen burger samen, je kan alles kiezen, soort vlees, soort brood, soort kaas, beleg en saus. Ze smaken prima.

Na het eten lopen we nog een keer Ocean Drive af. Het is nu een paar graden koeler dan overdag dus dat scheelt.

Veel hotels zijn nu mooi verlicht en ik doe nog een poging mijn geheugenkaart vol te krijgen.

Het is volle maan, lastig om te vangen op de foto maar erg mooi om te zien tussen de palmen door.

We lopen weer terug, nog even langs de Starbucks, en dan naar het hotel. Tegen 22.00 uur zijn we terug. Ik maak het verslag af en we kijken nog even TV. Dan beginnen we aan onze laatste nacht hier.

Morgen is echt onze allerlaatste dag in Florida. Een week geleden moesten we er nog niet aan denken om al naar huis te gaan. Maar nu hebben we daar eigenlijk ook wel weer zin in. Het is mooi geweest zo. Stiekem hebben we zelfs wel even zin in wat minder warm weer. Daar heb ik nog wel een beetje een dubbel gevoel over want ik weet zeker dat zodra we thuis zijn, we zullen verzuchten dat het zo heerlijk was elke dag mooi weer en drie weken lang op slippers lopen ;-)

Maar we hebben nog een echte laatste dag want we vliegen morgenavond pas om 21.30 Amerikaanse tijd.
Morgenochtend nemen we rustig de tijd om de koffers in te pakken en om misschien nog een laatste duik in het zwembad te nemen. 's Middags willen we nog even naar Sawgrass Mills, een overdekt winkelcentrum ten noorden van Miami. Van daaruit rijden we dan richting vliegveld. Het verslag van de laatste dag en terugreis komt uit Den Haag, dat zal wel zondag worden denk ik. Zo, en nu naar bed!

1. Oei, daar ga je spijt van krijgen van het verzoek om minder warm weer...Je weet per dag totaal niet wat je kan verwachten of moet aantrekken;)
    Maar dat is ook wel weer het leuke aan Nederland;)
    Geniet nog van de laatste dag!

1. Ja ik vrees dat ik daar zeker spijt van ga krijgen..... Maar ach, deze drie weken zomerweer hebben we dan toch maar mooi gehad zullen we dan maar denken.
      Dankjewel voor het meelezen en reageren!

Verwijderen
  2. Ja; het is hier veel minder warm vandaag zo 23graden maar! als het warm is ziet het er veel gezellige uit vooral in de avond'' hier ga je niet wandelen niks aan? leuk al die verlichting van de hotels; jullie hebben vandaag nog; en gaan nog in de middag gezellig naar een overdekt winkelcentrum het is wel fijn dat jullie pas om 21.30 vliegen [die max houd wel van zwemmen he'']dat zal hij wel even missen !jullie zien er wel allemaal bruin uit hoor op de foto's echt vakantiegangers dat zien je zo ;ik vind het ook wel weer fijn als jullie thuis zijn ik bel je dan op om ;een bakje te halen en de verhalen te horen ! ik wens jullie een goede terugreis .kitty ik heb net met de post jullie kaart gekregen uit KeyWest-[leuk ] bedankt ;de groetjes aan michiel sofie en max --

1. Mooi dat de kaart op tijd is! We bellen volgende week wel even om af te spreken, goed? Groetjes!

Verwijderen
  3. Ook onze kaart uit Key West is vandaag aangekomen en dus een dag eerder dan jullie! Goeie reis naar huis en tot bellen. Een dikke knuffel voor jullie van ons.